Trzecia linia komputera

Poniżej ładne i pouczające studium Troickiego. Rozwiązanie autorskie jest niezgodne z „pierwszą linią komputera”. I co z tego, skoro to logiczne i piękne rozwiązanie?

Troicki
1897

Wygrana białych

1.Wh8 Analiza komputerowa m.in. pokazuje taką drogę do zwycięstwa 1.Hc3 Kf5 2.Hf3+ Kg6 3.He4+ Kf7 4.Hh7+ Kf6 5.d4 i czarne tracą hetmana po 5...Hf8 6.Wf1 Wxd5 7.Kg2+ Ke6 8.He4+ Kd6 9.Wxf8.
1...Hxh8 2.Ha4+ Kf5 3.Hc2+ Kf4 4.Hc4+ Kf5 5.Hd3+ Kf4 Gdy król odchodzi na pole g4 - 5...Kg4 białe grają 6.He4+ i po odejściu króla ruch Hh1+ zdobywa czarnego hetmana.
6.Hf3+ Ke5 7.Hc3+

Ginie czarny hetman i białe wygrywają.

Paweł Z. Kruza i Adam Umiastowski

Vistula Chess Monthly

Logo Vistula