Greco, Gioacchino - Nieznany przeciwnik
Europa 1620 1-0 C54
1.e4 e5 2.Sf3 Sc6 3.Gc4 Gc5 4.c3 Sf6 5.d4 Gb6 Czarne powinny wymienić piony: 5...exd4 6.cxd4 a następnie manewrem 6...Gb4+ 7.Gd2 Gxd2 8.Sbxd2 d5 rozpocząć zmagania o pozycję w centrum szachownicy.
6.dxe5 Sxe4 Czarne nie przewidziały repliki przeciwnika, w przeciwnym razie wybrałyby 6...Sg4 choć po 7.Gxf7+ Kxf7 8.Sg5+ Ke8 9.Hxg4 białe mają przewagę.
7.Hd5 Dwie groźby - mata na f7 oraz zdobycia skoczka e4 rozstrzygają. Wtrącenie 7...Gxf2+ 8.Ke2 niewiele pomaga, dlatego czarne poddały partię. 1-0
Greco, Gioacchino - Nieznany przeciwnik
Europa 1620 1-0 A02
1.f4 e5 2.fxe5 Hh4+ Hetman wdaje się w awanturę, lepsze 2...d6.
3.g3 He4 Bezpieczniej było utrzymać hetmana na skrzydle królewskim 3...Hh5.
4.Sf3 Sc6 5.Sc3
5...Hf5 6.e4 He6 7.d4 He7 8.Gg5 Hb4 Czy hetman znalazł w końcu bezpieczną przystań?
9.a3 Hxb2 10.Sa4 Po intensywnej wędrówce czarny hetman został schwytany. 1-0
Greco, Gioacchino - Nieznany przeciwnik
Europa 1620 1-0 C53
1.e4 e5 2.Sf3 Sc6 3.Gc4 Gc5 4.c3 He7 5.O-O d6 6.d4 Gb6 7.Gg5 f6 8.Gh4 g5 9.Sxg5 fxg5 10.Hh5+ Kd7 11.Gxg5
11...Hg7? Katastrofa, po 11...Sf6 czarne mogły z powodzeniem kontynuować obronę, np: 12.Hh6 Wf8 13.f4 exd4, teaz dostają mata w trzy posunięcia.
12.Ge6+ Kxe6 13.He8+ Sge7 14.d5# 1-0
Miniaturki