Greco, Gioacchino - Nieznany przeciwnik
Europa 1620 1-0 C30
1.e4 e5 2.f4 Gc5 3.Sf3 d6 4.c3 He7 Lepsze 4...Sf6.
5.d4 exd4 6.cxd4
6...Hxe4+? Czarne zbyt pośpiesznie zabierają piona. Lepsze 6...Gb4+ i białe muszą grać 7.Kf2.
7.Kf2 Gb4 8.a3 Ga5 9.b4 Gb6 10.Gb5+ Ważny szach, pomagający zmobilizować wieżę.
Kf8 11.We1 Strata hetmana jest nieunikniona.
11...Hf5?? 12.We8# 1-0
Greco, Gioacchino - Nieznany przeciwnik
Europa 1620 1-0 B20
1.e4 c5 2.b4 cxb4 3.d4 e6 4.a3 bxa3 5.Gxa3 Gxa3 6.Wxa3 Sc6 7.c4 Sf6 Czarne nieostrożnie wysuwają skoczka na eksponowaną pozycję, bardziej powściągliwe 7...Sge7 8. Sf3 0-0 lepiej odpowiadało wymogom pozycji.
8.e5 Sg8 9.f4 Sh6 10.Sf3 O-O Czarne powinny zadbać o mobilizację skoczków: 10...Sf5 11.Sc3 i np. 11...f6 z zawiązaniem walki w centrum.
11.d5 exd5 12.cxd5 Se7 13.d6 Sg6 14.Hd2 Hb6 15.Sc3 Sf5 Ciekawe było 15...Sg4 16.Gd3 a5 z szansami dla obu stron.
16.Sd5 Hb1+ Czarne mają trudności z wprowadzeniem figur do gry, całą nadzieję pokładają w ataku na króla. Po 16...Hc6 17.Wc3 Ha4 18.Gd3 czarne mają kłopoty ze skoczkami.
17.Kf2 b6 18.Wg1 He4 19.Sc7 Wb8 20.Gd3 1-0
Greco, Gioacchino - Nieznany przeciwnik
Europa 1620 1-0 B00
1.e4 b6 2.d4 Gb7 3.Gd3 f5? Osłabienie pozycji króla we początkowej fazie gry bywa częstym powodem porażek poczatkujących szachistów. Lepsze 3...e6 4.Sf3 c5 5.c3 Sf6 i czarne zawiązują walkę w centrum.
4.exf5
4...Gxg2 5.Hh5+ g6 6.fxg6 Sf6 Prowadzi do natychmiastowego mata. Po 6...Gg7 7.gxh7+ Kf8 czarne jeszcze trwały.
7.gxh7+ Sxh5 8.Gg6# 1-0
Miniaturki