Greco, Gioacchino - Nieznany przeciwnik
Europa 1620 1-0 C53
1.e4 e5 2.Sf3 Sc6 3.Gc4 Gc5 4.c3 He7 Uznanym współczesnie posunięciem obronnym jest 4...Sf6.
5.O-O d6 6.d4 Gb6 7.Gg5 f6 W pełni satysfakcjonujące jest wprowadzenie skoczka do gry 7...Sf6.
8.Gh4 g5 Takie śmiałe wypady przed zakończeniem rozwoju figur i roszadą często kończą się klęską.
9.Sxg5 fxg5 10.Hh5+
10...Kd8? Po prawidłowym 10...Kd7 11.Gxg5 Sf6 12.Hh3+ Ke8 czarne miały łatwiejszą grę.11.Gxg5 Sf6 12.Hh6 Wf8 13.f4 exd4 14.e5 dxc3+ 15.Kh1 cxb2 16.exf6 bxa1=H 17.fxe7+ Sxe7 18.Hxf8+ Kd7 19.Gb5+ Sc6 20.He7# 1-0
Nieznany przeciwnik - Greco, Gioacchino
Europa 1620 0-1 C37
1.e4 e5 2.f4 exf4 3.Sf3 g5 4.Gc4 g4 Spokojne 4...Gg7 5.O-O d6 6.d4 h6
5.Se5 Sh6 Lepsze 5...Hh4+ 6.Kf1 Sh6 7.d4 d6 i skoczek musi ustąpić.
6.Sxg4 Białe powinny zrobić roszadę: 6.0-0 d6 7.Sd3
6...Sxg4 Silnie wygląda 6...d5 np. 7.Gb5+ c6 8.Sf2 cxb5 9.0-0 dxe4 10.Sxe4 Gg7 z następnym 11...0-0.
7.Hxg4 d5
8.Hxf4 Jak się za chwilę okaże bicie tego piona wcale nie jest korzystne, możliwe było 8.Gc6+ c6 i dopiero teraz 9.Hxf4 cxb5 10.He5+ Ge6 11.Sc3 Wg8 12.exd5 Wg6 z ostrą pozycją.
8...dxc4 9.He5+ Ge6 10.Hxh8 Białe odzyskały figurę ale król dostaje się pod silny atak.
10...Hh4+ 11.Kf1 Hf4+ 12.Kg1 Hxe4 13.h3 Lepsze 13.h4.
13...Gd5 14.Hg8 f5 Pole f5 przyda się dla hetmana, lepsze 14...f6!.
15.Hg3 f4 16.Hf3? Błąd, lepszą obronę dawało 16.Hg4.
16...He1+ 17.Hf1?? Po tym posunięciu białey król dostaje mata. Lepsze 17.Kh2.
17...Gc5+ 18.Kh2 Hg3# 0-1
Greco, Gioacchino - Nieznany przeciwnik
Europa 1620 1-0 C01
1.e4 e6 2.d4 Sf6 3.Gd3 Sc6 4.Sf3 Ge7 5.h4
5...O-O? Czarne zbyt pośpiesznie robią roszadę. Profilaktyczny ruch 5...d6 stanowił niezbędne przygotowanie, np. 6.Sc3 Gd7 7.0-0 e5 i czarne są gotowe do wykonania roszady.6.e5! Sd5 7.Gxh7+ Kxh7 Czarne nieświadome niebezpieczeństwa przyjmują ofiarę gońca. Lepsze 7...Kh8 godząc się ze stratą piona.
8.Sg5+ Gxg5 Ucieczka króla nie miała szans powodzenia: 8...Kg6 9.Hd3+ f5 10.exf6+ Kxf6 11.Hf3+ Kg6 12.h5+ Kh6 13.He4 (grozi Hg6 mat oraz Hh7 mat) 13...Wf5 14.Sxe6+! (skoczek odsłania szachującego białego Gc1, mamy do czynienia z podwójnym uderzeniem, czyli baterią figur.) 14...Gg5 15.Hxf5 Sf4 16.Gxf4 Hf6 17.Gxg5+ z matem.
9.hxg5+ Kg6 10.Hh5+ Kf5 11.Hh7+ g6 12.Hh3+ Ke4 13.Hd3# 1-0
Miniaturki